Autor |
Wiadomość |
wujek czikit
Adept
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 132 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Pon 16:25, 31 Lip 2006 |
 |
"Bo De en De to jest gupia gra dla cieciów! A nie taki warhamer cztercieśki tysiemcy! Bo tam jest klimat i jest mechanika fajna, a w De en De nie mieć klimata i mechaniki fajnej, umba!"
To już wiesz Dżej Em dlaczego DnD jest niepopularne  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
HunteR
Szara Eminencja
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 355 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Krakowa
|
Wysłany:
Pon 16:27, 31 Lip 2006 |
 |
Wkońcu Lochy i Smoki to satanistyczna gra tak więc nie mówi się o tym głośno
A poważnie, w RPGi się gra raczej w zaciszu domowego ogniska itp. a jak wchodzisz do sklepu fantasy (np. BARDa) to przy każdym stoliku ktoś gra to w jakąś karciankę, to w jakiegoś bitewniaka. Co do małej popularności... zauważ że D&D to pierwsza gra RPG jaka powstała (a przynajmniej pierwsza która została normalnie wydana, podręczniki trafiły do sklepów itd). Dlatego choć ciągle ludzie w nią grają to jednak wielu młodszych graczy sięga po coś innego choćby Świat Mroku czy jakieś systemy cyberpunkowe. Ale to tak samo jak z Magicem, który był pierwszą karcianką na świecie (nie licząc standardowych gier karcianych z talią od dwójek do asów ). Jednak dużo ludzi wciąż w to gra mimo iż na rynku jest wiele innych, niekiedy nawet lepszych karcianek.
Jeżeli chodzi o planszówki to niestety tutaj panuje dyskryminacja... tak nawet wśród fantastów. "Prawdziwi" fantaści grają w bitewniaki, karcianki i eRPGi ale planszówki to dla nich dziecinada... bez sensu moim zdaniem. Ja np. swoją przygodę z fantasy zaczynałem od genialnej plaszówki Magia i Miecz (zacząłem grać jak miałem chyba ze 4 lata, były niezłe jaja bo starszy brat musiał czytać wszystko co było na kartach ). Dopiero później zabrałem się za bitewniaki z których dość szybko przerzuciłem się na karcianki (bitewniaki strasznie drogie) a z czasem zabrałem się za RPG (wcześniej grając oczywiście w cRPG typu Baldur's Gate). Może miałem trochę lepiej bo obok mojej podstawówki był (i jest nadal) sklepik fantasy więc wracając z kuplami po lekcjach nie sposób było nie wstąpić  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Casperus
Dołączył: 14 Sie 2006
Posty: 2 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany:
Pon 17:59, 14 Sie 2006 |
 |
Witam
Jestem tutaj nowy więc się przedstawię. Jestem Kacper i mieszkam w Częstochowie. Mam 15 lat.
Dopiero zaczynam z Dnd ale mam już podręczniki (Gracza i MP). Mam parę wątpliwosci co do rozgrywki, więc pytam.
1. Jak to jest z odpoczynkiem?? Ile on trwa, ile PW się odzyskuje i w jakim czasie. Nie chodzi mi o odpoczynek w gospodzie, ale podczas wyprawy np. w lochach.
2. Następne: Ile razy dziennie Paladyn może użyc nakładania rąk. Tego i poprzedniego nie mogłem znaleźc w Podręczniku Gracza.
3. Od jakiego wieku można grac na serio w Dnd?? Dzisiaj rozegrałem z kuzynem (13 l.) i siostrą (12 l.) małą sesję. Byłem MP (szło mi średnio , muszę nad tym trochę popracowac ). Była to przygoda z tego zestawu początkowego (figurki itp. ), który nabył za moją radą mój kuzyn . Przez całą sesję wydawało mi się, że oni w ogóle sie nie wczuwali, chodziło im tylko o to by rozwalic pare potworasów (może o tym świadczyc to, że każde drzwi były pokonywane poprzez wyważenie )
Dobrze że nie było jakieś zagadki, bo byśmy do tej pory nie zdążyli
.
4. I jeszcze jedno: Jak wy jako Gracze i MP odgrywacie np. podróż to miejsca, w którym rozpocznie się przygoda, albo planowanie w gospodzie?? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
wujek czikit
Adept
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 132 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Pon 18:27, 14 Sie 2006 |
 |
1. W PG napisano, że podczas 1 spokojnego dnia (spędzonego na przykład na nieśpiesznym marszu) odzyskujesz tyle pw ile masz poziomów, np. jesteś 3 poziomowym wojem? Po spokojnym dniu odzyskujesz 3pw. Jeśli spędzisz dzień na odpoczynku w gospodzie odzyskasz 1,5 krotność swego poziomu w pw - ja osobiście stosuje inny system lepszy dla BG.
*Spokojny dzień (bez walk etc) - pod wieczór odnowa tylu pw ile ma poziomów + mod z Bd
*Sen w obozie na posłaniu - jw
*Sen w gospodzie na kocu w kącie - 1.5poziomu w pw + mod z Bd
*Sen w gospodzie na pryczy - 2-krotność poziomu w pw + modyfikator z Bd
*Sen w osobnym wygodnym łóżku - 3-krotność poziomu
*Sen w luksusowym łóżku - 4 krotność
*Sen w luskusownym łóżku + atrakcje w rodzaju opieki medycznej, ziółek, pani do towarzystwa dla relaksu(jak w GTA) - 5 krotność.
Jasne?
2. Ile chce. Może rozdzielić wartość Nakładania rąk na kilka prób - np. Roland ma nakładanie rąk na 25. W walce za pomocą 10 zabił zombie, a potem 5 uleczył kolege. Na koniec czarodziejka drużynowa potknęła się o kamyk i reszte (10 ptk) Roland zurzył na jej uleczenie ;p
3. Od jakiego wieku? Mój 9 letni brat gra w DnD i jest świetny. A mam kolege, alt 16, który wogóle się nie nadaje - to są ofkoz wyjątki potwierdzające regułę, że dla mnie DnD to jednak gra dla 13 i więcej latków, ze szczególnym uwzględnieniem na wiek licealny.
4. Normalnie jak wszystko inne :p Podróż czasami może być czymś w stylu intra do gry właściwej lub fragmentem gry z BNami, stadem wiklów, kupcami z miasta Baldera i grupą banitów z Czarnego Lasu. Opisuje starając się wciągnąc graczy w inny świat by zapomnieli o tym, że na dole mama ogląda tv a za przysłoniętym oknem w skwarze dnia jeżdżą tiry mimo iż ich postaci brną przez śniegi :] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Casperus
Dołączył: 14 Sie 2006
Posty: 2 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany:
Pon 18:37, 14 Sie 2006 |
 |
Oczywiście
Wielkie dzięki |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Asfodell Sztywny Kark
Władca Krainy
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 467 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 21:44, 09 Wrz 2006 |
 |
Dobre słowo wujka siary (ostatnio mnie przechrzczono ):
Rób wszystko na logikę i troszkę naginaj dla dobra graczy, a zasady zbyt dla ciebie skomplikowane interpretuj po swojemu i będzie dobrze a i nigdy nie pokazuj pmp graczom bo będzie "a ja tam znalazłem że pisało tak anie tak"...  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
HunteR
Szara Eminencja
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 355 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Krakowa
|
Wysłany:
Nie 11:56, 10 Wrz 2006 |
 |
Tak to by faktycznie mogło doprowadzić do kłótni, dlatego lepiej zawczasu nauczyć graczy że to MG ma ostatnie słow nawet jeśli nie zgadza się ono z tym co napisali w podręcznikach.
Najlepiej podręczniki traktować tylko jako przewodnik, bazę, wskazówkę. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Asfodell Sztywny Kark
Władca Krainy
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 467 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Nie 20:57, 10 Wrz 2006 |
 |
Święte słowa, mości Uowco  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Kenjik
Chłop
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 43 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z mrocznych otchłani
|
Wysłany:
Czw 16:59, 27 Wrz 2007 |
 |
W podręczniku gracza jest napisane, że kapłan rzuca zaklęcia z listy, oprócz tych , które są przeciwne jego charakterze. Ale z kąd wiedzieć który czar ma jaki charakter? Przewertowałem podręcznik, ale nie znalazłem
Chodzi mi o edycje 3.5
Help  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
db
Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 2 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z tajgi i mrocznych lasów
|
Wysłany:
Czw 16:50, 01 Lis 2007 |
 |
Jeżeli na tym forum nie panują torrenty to z wielką chęcią podam torrent do takich podręczników jak:
D&D - Bez słoneczna Cytadela.pdf
D&D 3 - bóstwa i półbogowie.pdf
D&D 3 - księga Broni i Ekwipunku.pdf
D&D 3 - księga potworów II.pdf
D&D 3e Karta Postaci.pdf
D&D 3e Krainy Wschodu PL.pdf
D&D 3e Ksiega Plugawego Mroku.pdf
D&D 3e Ksiega Potworow PL.pdf
D&D 3e Księga i Krew PL.pdf
D&D 3e Magia Faerunu PL.pdf
D&D 3e Miecz i Pięść PL.pdf
D&D 3e Obrońcy Wiary PL.pdf
D&D 3e Pieśń i Cisza PL.pdf
D&D 3e Podrecznik Gracza PL.pdf
D&D 3e Podręcznik Przygód Epickich PL.pdf
D&D 3e Podręcznik Psioniki PL.pdf
D&D 3e Przewodnik Mistrza Podziemi PL.pdf
D&D 3e wyznania i panteony.pdf
D&D 3e Władcy Dziczy PL.pdf
D&D 3e Zapomniane Krainy PL.pdf |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Gris
Zawadiaka
Dołączył: 27 Gru 2006
Posty: 228 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z blogu 27
|
Wysłany:
Czw 17:43, 01 Lis 2007 |
 |
Pomijając fakt, że wszystkie te podręczniki mam to jest to trochę nielegalne ... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
db
Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 2 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z tajgi i mrocznych lasów
|
Wysłany:
Czw 17:49, 01 Lis 2007 |
 |
Tak jak myślałem. Ale chyba większość ma ściągniętych Ja znalazłem akurat na warezie. Ściąga się z Rapida. Jak nie to nie. Chciałem pomóc. Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Azrael
Główny Zły (Admin)
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 1142 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Wysokich Niebios
|
Wysłany:
Nie 22:32, 02 Mar 2008 |
 |
Cytat: |
W podręczniku gracza jest napisane, że kapłan rzuca zaklęcia z listy, oprócz tych , które są przeciwne jego charakterze. Ale z kąd wiedzieć który czar ma jaki charakter? Przewertowałem podręcznik, ale nie znalazłem Sad
Chodzi mi o edycje 3.5
Help Crying or Very sad |
Chodzi o czary np. zła i dobra, wynikające z domen. I czaru przeciwko charakterom, np. będąc dobrym nie rzucisz ochrony przed dobrem. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Aoth
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 2 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: krotoszyn
|
Wysłany:
Pią 12:02, 02 Maj 2008 |
 |
Może mi ktoś pomóc zrobić dobrze postać??^^ jestem nowy w gry fabularne ale przeszłem juz BG 2 i ID 2 i tam gram w mmorpg a tak głównie gram w CoD UO clan PGU
oto moja postać pls o poprawki;p
Aoth/Aasimar/Paladyn lvl 1/ P.Dobry/ Helm/ mężczyzna/średni/ 178cm/76kg
S-17
Zr-14
Bd-15
Int-14
Rzt-18
Cha-20
Rzuty obronne
Wytrzymałość 4
Refleks 4
Wola 4
pw 12(k10)
KP 16=10+3+1+2
Inicjatywa 2
kara za pancerz -4
Umiejętności 4/....9 nie wszystko z rangami rozumiem;p)
Dyplomacja Cha 9=5+4
Wiedza(religia)Int 3=2+1
Koncentracja Bd 6=2+4
Leczenie Rzt 8=4+4
Jeżdziectwo Zr 5=2+3
Atuty
Błyskawiczny refleks (+2refleks)
Ekwipunek
Szabla 1k8/19-20/x2 2kg
Zbroja skórzana +3/ +4( ta premia zr tez troche nie rozumiem do czego ma byc)/-3 12,5kg
Tarcza lekka stalowa +1/-1 3kg
Pas na eliksiry 1/2kg
Bukałk 2kg
Moskitera 1/2kg
Hamak 2kg
22,5kg
134sz
SC
+2 nasłuchiwanie i zauwarzanie
Światło 1/dzień
odporność na kwas, elektryczność i zimno 5
widzenie w ciemnościach 18m
Języki
Wspólny, ojczysty( nie wiem jakie moga byc lepsze;p)
Czary( nie wiem czy dobrze mam) ST (nie wiem jaka ma bycXD)
1- Aura dobra, Ugodzenie zła 1/dzien, wykrycie zła
PLS o poprwki;p
gg 2728827
xfire lysy00pgu
Znam stronke gdzie można chyba ściągnąć wszystkie ksiegi do DnD i FR 3.0
Ale jeszcze jej tutaj nie moge wstawić mi juz zabieraja ponad 1.5gb |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Azrael
Główny Zły (Admin)
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 1142 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Wysokich Niebios
|
Wysłany:
Pią 18:10, 02 Maj 2008 |
 |
Pierwsza sprawa - jako paladyn masz premię z charyzmy do wszystkich rzutów obronnych (czyli wytrwałość, wola, refleks).
Druga sprawa - czy celowo wziąłeś sobie skórzaną zbroję? Paladyn ma biegłość we wszystkich pancerzach, warto z tego skorzystać, mogłeś wziąć chociaż jakąś średnią. Nie bardzo też rozumiem wybór małej tarczy, skoro większa jest niewiele droższa
Język - może nie ojczysty, ale niebiański?
Czary masz dopiero od czwartego poziomu. To, co napisałeś, to zdolności specjalne paladyna, czary to trochę co innego.
Aura daje ci to, że jesteś odporny na strach, dodatkowo twoi towarzysze mają premię do rzutów przeciwko strachowi. Co do wykrycia zła - to zdolność czaropodobna na życzenia, a o ugodzeniu zła przeczytaj sobie dokładnie w książce, nie ma sensu tego przepisywać. To bardzo ważna i silna umiejętność paladyna.
Jeśli chodzi o atut - nie jest Ci potrzebny, bo masz premię do charyzmy do rzutów... Korzystniej by było zainwestować w któryś z atutów z "Obrońców wiary".
O umiejętnościach też radzę poczytać dokładniej, jbc napisz do mnie na gg, ale jak na razie nie wiem, czego konkretnie nie rozumiesz, więc nie ma sensu cytowanie Podręcznika Gracza. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Aoth
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 2 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: krotoszyn
|
Wysłany:
Nie 11:59, 04 Maj 2008 |
 |
THX
Tez nie wiem dlaczego niektórzy mają kilka atutów na 1 lvl........... |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Aoth dnia Nie 13:06, 04 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
Adanos
Adept
Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 105 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Śro 21:16, 07 Maj 2008 |
 |
czlowiek ma 1 dodatowy atut na pierwszym poziomie - jest to wytlumaczone w Podręczniku Gracz (PG) tym ze szybcie sie uczy niz inne rasy
kazdy wojownik posiada 1 atut na pierwszym poziomie wiecej ale tylko z listy premiowej wojownika jest to rowniez opisane w PG |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Elverian
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Wto 10:26, 19 Sie 2008 |
 |
Kacper jak jeszcze tu kiedyś wejdziesz to ja też jestem z częstochowy i chętnie bym zagrał moje gg 8910199 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Scarned
Adept
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 148 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: byk ma mleko ???
|
Wysłany:
Śro 20:08, 20 Sie 2008 |
 |
a kto z Bydgoszczy ;P |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Elverian
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Czw 20:43, 21 Sie 2008 |
 |
podejżewam że to forum jest wygasłe |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Scarned
Adept
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 148 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: byk ma mleko ???
|
Wysłany:
Pią 16:09, 22 Sie 2008 |
 |
no zauwyazylem to trzeba bedzie je troche ozywic  |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Scarned dnia Pią 16:10, 22 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
robomanus
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 1 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Pią 14:48, 09 Lip 2010 |
 |
Witam!
Nie jestem może doświadczonym graczem, ale parę sesji przeżyłem. Teraz zamierzam stać się MP i mam mały problem. Fakt, że moje podręczniki są dopiero w drodze, ale chciałbym się spytać tutaj (bo zasady jako takie znam). Co znaczy skrót ST (o ile to jakiś skrót)?? Na ekranie MP jest pełno różnych ST. Wiem, że rzuca się K20, ale problem w tym, że tam są nieraz ST=40 (np. przy otwieraniu jakiegoś super zamka). Proszę więc o głębsze wyjaśnienie mi aspektu ST (i od czego ten skrót-"Szanse Trafienia"?). Pozdrawiam. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Azrael
Główny Zły (Admin)
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 1142 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Wysokich Niebios
|
Wysłany:
Pią 15:18, 16 Lip 2010 |
 |
ST - stopień trudności.
Przykład: powiedzmy, że drużynowy łotrzyk chce otworzyć drzwi, tak jak u Ciebie. I ST wynosi 25 (to prosty zamek). Łotrzyk ma +8 do otwierania zamków (+2 mistrzowskie narzędzia, +2 zręczność, 4 rangi w otwieraniu zamków). Żeby otworzyć zamek o ST 25, na kości dwudziestościennej musi wyrzucić 17 lub więcej.
Proste? Pewnie, że proste.
BTW, forum jest martwe, ale jeśli chcesz pisz do mnie na gg 4649026, mogę pomóc w innych rzeczach.
Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|