FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Fechmistrz (Szermierz) [KLASA PRESTIŻOWA] Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Kwiatek
Szalony Punk Rockowiec



Dołączył: 13 Wrz 2006
Posty: 495
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: ODPOWIEDŹ TO... 42

PostWysłany: Śro 20:00, 29 Lis 2006 Powrót do góry

Fechmistrz (Szermierz)

Charakterystyka: Fechmistrz jest człowiekiem bardzo rozważnym. Potrafi dobrze oszacować szanse, powodzenie danej czynności. Jego kluczową cechą jest mądrość i zręczność, których używa do walki z przeciwnikami. Nie gustuje w ciężkich pancerzach, woli swobodę ruchów potrzebnych do wyprowadzania ciosów. Przygody traktuje jak wyzwanie. Nie kieruje się swoim charakterem w podejmowaniu decyzji. Raczej stara się o wyzwanie. Zawsze stara się dopiąć swego. Bywa nawet czasem, że Fechmistrz wybiera sobie trudniejszą ścieżkę, tylko po to, aby się sprawdzić. Fechmistrz nie rzuca czarów, twierdzi, że są one nie uczciwe w walce. Nie przebywa raczej w towarzystwie magów i innych klas obdarzonych w czary, wyjątkiem są kapłani. Pomimo, że Fechmistrz może posiadać tylko charaktery neutralne, to mocno wierzy w pomoc swego boga. Często przed potyczką modli się o zwycięstwo, lub o szybką honorową śmierć. Bywa, że bogaty i sławny Fechmistrz zawsze ma ze sobą „swojego” kapłana. Kapłan nie jest jedyną klasą, którą można spotkać przy Fechmistrzu. Szermierz bardzo lubi towarzystwo wojowników i barbarzyńców. Trzyma ich przy sobie po to, żeby uczyć ich swojego fachu, jako, że uważa, że „oni nic o broni nie wiedzą”. Fechmistrz potrafi władać bronią najlepiej z wszystkich klas. Zna się na budowie broni, i wie jak ich dobrze używać. Każda rasa może zostać fechmistrzem.

Czym jest Fechmistrz: Fechmistrz to klasa stworzona przeważnie dla BN. Fechmistrza można spotkać w każdej gildii, każdym zamku, dosłownie wszędzie. Zajmuje się on przeważnie szkoleniem innych i, jak na przykład w armii, wydawaniem broni. Można go spotkać jako prawą rękę jego królewskiej mości, albo sługę wielkiego mistrza złodziei. Często bywa, że
Fechmistrz wykuwa własną broń, jako, że chce ją zmodyfikować. Dosyć już na ten temat, teraz sprawy warunków.

Wymagania:Bazowy atak +10
Atuty: Poprawiona Inicjatywa, Poprawione trafienie krytyczne, Uniki, Atak z doskoku.
Cechy: ZR: 16; MD: 14

Zasady:
Kości wytrzymałości: K10
Umiejętności klasowe: 4 + modyfikator z INT.
Umiejętności klasowe to: Blefowanie, Dyplomacja, Jeździectwo, Nasłuchiwanie, Półsłówka,
Równowaga, Skakanie, Szacowanie, Upadki, Wyczucie pobudek, występy, zauważanie,
Rzemiosło, Profesja, Wiedza (moderunek).

Image

Rozwaga w walce: Jeśli Fechmistrz nie używa żadnej zbroi dostaje modyfikator do KP z MD. Podobnie jak u mnicha. Prosta zasada. Szermierz, który nie używa zbroi ma większą swobodę ruchu w walce.

Zwiększenie krytyka: Z każdym kolejnym poziomem, Fechmistrz zyskuje zwiększenie krytyka o jeden punkt. (na przykład jeśli ma krytyk 19-20 to na pierwszym poziomie ma 18-20) Tak na każdym kolejnym poziomie. Fechmistrz uczy się jak używać broni w śmiertelny sposób. Używa, zatem popisowych sztuczek.

Zwód: Fechmistrz zwinnie walczy z wrogami czasem się z nimi bawiąc. Czasem jednak, w ekstremalnych sytuacjach musi użyć zwodów, żeby zyskać przewagę. Zwód może zastosować jeden raz w ciągu walki z danym przeciwnikiem, następnym razem wróg jest już na to odporny spodziewając się zwodu. Zwód polega na tym, że kiedy Fechmistrz zadeklaruje, że korzysta ze zwodu wtedy, jeżeli uda mu się atak to zadaje go z krytykiem x5, jeśli zaś się nie powiedzie Fechmistrz może wykonać kolejny atak z modyfikatorem do trafienia równym jego poziomowi (już bez zwiększonego krytyka).

Walka na wyczucie: fechmistrz potrafi widząc i znając już wroga (danego, czyli nie gobliny, tylko goblina) walczyć z nim na wyczucie. Na czym to polega? Na tym, ze Fechmistrz który już trzecią rundę walczy z tym danym przeciwnikiem potrafi określić już jak on walczy. Dzięki temu zyskuje on premie +1 do KP i +1 do trafienia. I tak co każdą rundę. Tak więc Fechmistrz w 3 rundzie zyskuje premie +1, a w 5 zyskuje premię +3. To chyba proste.

Poprawiony zwód: Tak jak zwód, tylko, że można go wykorzystać dwa razy na jednym przeciwniku.

Cios śmierci: (wiem, wiem, nazwa beznadziejna) Chodzi o to, że dzięki swojej znajomości czułych punktów ciała człowieka, Fechmistrz potrafi skoncentrować się tak, że udaje mu się zabić przeciwnika jednym ciosem. Polega to na tym, że deklaruje cios śmierci. Cały atak trwa dwie rundy, w których Fechmistrz nie może wykonywać żadnych ruchów, ani akcji. Jeśli zostanie trafiony musi rzucić na koncentracje (ST: 25) jeśli się nie powiedzie przerywa cios śmierci. Cios śmierci prowokuje okazyjne ataki. Jeśli uda mu się przetrzymać dwie rundy to, można by rzec: tracisz przeciwnika.

Na sam koniec dodam, że postać te zrobiłem od godziny 12:39 (kiedy to na niąwpadłem), mniej więcej do 15, zatem postać jest strasznie nie dopracowana, ale jesteście tu po to, żeby jakoś to zmodyfikować.
Więc, czekam...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Azrael
Główny Zły (Admin)



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 1142
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Wysokich Niebios

PostWysłany: Śro 20:27, 29 Lis 2006 Powrót do góry

Cytat:
Zwiększenie krytyka: Z każdym kolejnym poziomem, Fechmistrz zyskuje zwiększenie krytyka o jeden punkt. (na przykład jeśli ma krytyk 19-20 to na pierwszym poziomie ma 18-20) Tak na każdym kolejnym poziomie. Fechmistrz uczy się jak używać broni w śmiertelny sposób. Używa, zatem popisowych sztuczek.


Osłab to. Wynika z powyższego, że mając tasak (krytyk18-20) z ostrością i poprawionym trafieniem krytycznym (teraz już krytyk 12-20) z tą klasą atakujemy krytycznie od 7 na k20! Czyli jak trafiasz, to krytycznie...

Cytat:
Zwód: Fechmistrz zwinnie walczy z wrogami czasem się z nimi bawiąc. Czasem jednak, w ekstremalnych sytuacjach musi użyć zwodów, żeby zyskać przewagę. Zwód może zastosować jeden raz w ciągu walki z danym przeciwnikiem, następnym razem wróg jest już na to odporny spodziewając się zwodu. Zwód polega na tym, że kiedy Fechmistrz zadeklaruje, że korzysta ze zwodu wtedy, jeżeli uda mu się atak to zadaje go z krytykiem x5, jeśli zaś się nie powiedzie Fechmistrz może wykonać kolejny atak z modyfikatorem do trafienia równym jego poziomowi (już bez zwiększonego krytyka).


Prawdopodobieństwo na trafienie nie jest takie małe, ale pal sześć ten krytyk razy 5. Dałbym tę zdolność raz na dzień i dodatkowy rzut na trafienie po nieudanym pierwszym wyrzucił.

Cytat:
Walka na wyczucie: fechmistrz potrafi widząc i znając już wroga (danego, czyli nie gobliny, tylko goblina) walczyć z nim na wyczucie. Na czym to polega? Na tym, ze Fechmistrz który już trzecią rundę walczy z tym danym przeciwnikiem potrafi określić już jak on walczy. Dzięki temu zyskuje on premie +1 do KP i +1 do trafienia. I tak co każdą rundę. Tak więc Fechmistrz w 3 rundzie zyskuje premie +1, a w 5 zyskuje premię +3. To chyba proste.


Niesamowicie potężna zdolność. Każda walka praktycznie trwa dłużej, niż 3 rundy. Ja bym to ograniczył. Np maksymalnie może otrzymać tej premii tyle, ile ma poziomów. I nie już od trzeciej, lecz od 5 rundy choćby.


Cytat:
Cios śmierci: (wiem, wiem, nazwa beznadziejna) Chodzi o to, że dzięki swojej znajomości czułych punktów ciała człowieka, Fechmistrz potrafi skoncentrować się tak, że udaje mu się zabić przeciwnika jednym ciosem. Polega to na tym, że deklaruje cios śmierci. Cały atak trwa dwie rundy, w których Fechmistrz nie może wykonywać żadnych ruchów, ani akcji. Jeśli zostanie trafiony musi rzucić na koncentracje (ST: 25) jeśli się nie powiedzie przerywa cios śmierci. Cios śmierci prowokuje okazyjne ataki. Jeśli uda mu się przetrzymać dwie rundy to, można by rzec: tracisz przeciwnika.


Hmmm który wojak ma koncentrację? Taki atak prawie na pewno się nie powiedzie. Może zrób tak, że przeciwnik rzuca na wytrwałość, jak u skrytobójcy? No i ogranicz ilość dzienną... Atak za atakiem miałby szansę zabicia? Trochę za silne.


Klasa fajna i ciekawa, ale dopakowana. Osłab ją trochę, inaczej będzie za silna. Niemniej z przykrością muszę Ci powiedzieć, że nie jest oryginalna, podobna znajduje się w Mieczu i Pięści. Do tego tamta jest lepsza mechanicznie, no ale ją robili twórcy systemu więc nie ma się co dziwićWink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nefarius
Adept



Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 23:16, 29 Lis 2006 Powrót do góry

Horat napisał:
Charakterystyka: Fechmistrz jest człowiekiem bardzo rozważnym.


Taa, a czemu nie elf, albo niziołek? Tylko akurat człowiek?

Horat napisał:

Nie przebywa raczej w towarzystwie magów i innych klas obdarzonych w czary[...]


Obdażona w czary to może byc księga Wink radze zmienic to zdanie.

Horat napisał:

Pomimo, że Fechmistrz może posiadać tylko charaktery neutralne, to mocno wierzy w pomoc swego boga.


A dlaczego tylko neutralny?

Horat napisał:
Fechmistrz potrafi władać bronią najlepiej z wszystkich klas.


Tylko w sensie fabularnym?

Horat napisał:

Czym jest Fechmistrz:


Chyba kim

Horat napisał:

Fechmistrza można spotkać w każdej gildii, każdym zamku, dosłownie wszędzie.


Na szczycie góry, na bezludnej wyspie i na środku bagna też? Dziwne to zdanie.

Horat napisał:

Można go spotkać jako prawą rękę jego królewskiej mości, albo sługę wielkiego mistrza złodziei.


Znaczy się, w jakiej roli?

Horat napisał:

Wymagania:Bazowy atak +10
Atuty: Poprawiona Inicjatywa, Poprawione trafienie krytyczne, Uniki, Atak z doskoku.


Proponuje dodac jeszcze kilka atutów, takich jak zogniskowanie broni.
Kolejną sprawą jaka według mnie mile widziana by była to umiejętnośc: Rzemiosło (kowalstwo). Jak wynika z fabularnego opisu, przydało by się to.

Horat napisał:

Cechy: ZR: 16; MD: 14


Po raz kolejny będę się upierac, że atrybuty w wymaganiach są niemile widziane. Ale to tylko moje zboczenie (moje i kilkutysięcy użytkowników innych forum, gdzie również się udzielam).

Horat napisał:

Zasady:
Kości wytrzymałości: K10
Umiejętności klasowe: 4 + modyfikator z INT.
Umiejętności klasowe to: Blefowanie, Dyplomacja, Jeździectwo, Nasłuchiwanie, Półsłówka,
Równowaga, Skakanie, Szacowanie, Upadki, Wyczucie pobudek, występy, zauważanie,
Rzemiosło, Profesja, Wiedza (moderunek).


Moderunek? A co to takiego?

Horat napisał:

Rozwaga w walce: Jeśli Fechmistrz nie używa żadnej zbroi dostaje modyfikator do KP z MD. Podobnie jak u mnicha. Prosta zasada. Szermierz, który nie używa zbroi ma większą swobodę ruchu w walce.


W podręczniku Miecz i pięśc, jest klasa szermierz, który jest baaardzo podobny do tej klasy a w jego zdolnościach klasowych jest dokładnie to samo, tyle, że premia do KP opiera się na intelekcie...

Horat napisał:

Zwiększenie krytyka: Z każdym kolejnym poziomem, Fechmistrz zyskuje zwiększenie krytyka o jeden punkt. (na przykład jeśli ma krytyk 19-20 to na pierwszym poziomie ma 18-20) Tak na każdym kolejnym poziomie. Fechmistrz uczy się jak używać broni w śmiertelny sposób. Używa, zatem popisowych sztuczek.


Rany Boskie! To przecież na ostatnim poziomie będzie miał długim mieczem ostrości +3 krytyk od 10?! Proponuje co drugi poziom (czyli 1,3,5) i to tylko w orężu, w którym ma zogniskowanie broni (jak wczesniej poradzilem z atutem).

Horat napisał:

Zwód: Fechmistrz zwinnie walczy z wrogami czasem się z nimi bawiąc. Czasem jednak, w ekstremalnych sytuacjach musi użyć zwodów, żeby zyskać przewagę. Zwód może zastosować jeden raz w ciągu walki z danym przeciwnikiem, następnym razem wróg jest już na to odporny spodziewając się zwodu. Zwód polega na tym, że kiedy Fechmistrz zadeklaruje, że korzysta ze zwodu wtedy, jeżeli uda mu się atak to zadaje go z krytykiem x5, jeśli zaś się nie powiedzie Fechmistrz może wykonać kolejny atak z modyfikatorem do trafienia równym jego poziomowi (już bez zwiększonego krytyka).


Z krytykiem x5 oczywiście jeśli ten krytyk się powiedzie? A czy to się kumuluje z Zwiększeniem krytyka? Jesli tak to masakra...

Horat napisał:

Walka na wyczucie: fechmistrz potrafi widząc i znając już wroga (danego, czyli nie gobliny, tylko goblina)


Nie rozumiem tego zdania. Można jaśniej?

Horat napisał:

Na tym, ze Fechmistrz który już trzecią rundę walczy z tym danym przeciwnikiem potrafi określić już jak on walczy. Dzięki temu zyskuje on premie +1 do KP i +1 do trafienia. I tak co każdą rundę. Tak więc Fechmistrz w 3 rundzie zyskuje premie +1, a w 5 zyskuje premię +3.


Według mnie przepak, zdolnośc spoko, ale tylko pod warunkiem, że zamist trzech rund walczyc z przeciwnikiem powinien go obserowac na spokojnie i wtedy premia jest jak najbardziej na miejscu.

Horat napisał:

Cios śmierci: (wiem, wiem, nazwa beznadziejna) Chodzi o to, że dzięki swojej znajomości czułych punktów ciała człowieka, Fechmistrz potrafi skoncentrować się tak, że udaje mu się zabić przeciwnika jednym ciosem. Polega to na tym, że deklaruje cios śmierci. Cały atak trwa dwie rundy, w których Fechmistrz nie może wykonywać żadnych ruchów, ani akcji. Jeśli zostanie trafiony musi rzucić na koncentracje (ST: 25) jeśli się nie powiedzie przerywa cios śmierci. Cios śmierci prowokuje okazyjne ataki. Jeśli uda mu się przetrzymać dwie rundy to, można by rzec: tracisz przeciwnika.


Ok, to już nie przejdzie. Po pierwsze to test nie powinien byc wykonywany na umiejętnośc koncentracji, bo ta umiejętnośc nie jest klasową tej klasy, co za tym idzie bonus z budowy, + rzut na k20 w przypadku przetrwania testu jest potwornie trudny i wręcz niemożliwy.
Drugą sprawą, jest fakt, że przeciwnik powinien miec prawo do rzutu obronnego na ten atak. Oczywiście wytrwałośc no i wysokie St ale jednak jakiś rzut obronny powinien miec...

Horat napisał:

Na sam koniec dodam, że postać te zrobiłem od godziny 12:39 (kiedy to na niąwpadłem), mniej więcej do 15, zatem postać jest strasznie nie dopracowana, ale jesteście tu po to, żeby jakoś to zmodyfikować.
Więc, czekam...


Klasa spodobała mi się, ale radze zmodyfikowac opis fabularny, pierwsze kilka zdań, gdzie ciągle pojawia się nazwa klasy. Większych błędów tego pokroju nie zauważyłem.
Natomiast mam ale do wymagań i zdolności klasowych. BRakło Ci również akapitu z Biegłośc w broni i pancerzu, jakby nie było to ważne...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kwiatek
Szalony Punk Rockowiec



Dołączył: 13 Wrz 2006
Posty: 495
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: ODPOWIEDŹ TO... 42

PostWysłany: Czw 19:21, 30 Lis 2006 Powrót do góry

Cytat:
W podręczniku Miecz i pięśc, jest klasa szermierz, który jest baaardzo podobny do tej klasy a w jego zdolnościach klasowych jest dokładnie to samo, tyle, że premia do KP opiera się na intelekcie...


Cytat:
Niemniej z przykrością muszę Ci powiedzieć, że nie jest oryginalna, podobna znajduje się w Mieczu i Pięści. Do tego tamta jest lepsza mechanicznie, no ale ją robili twórcy systemu więc nie ma się co dziwić


Nie wątpie w to, że jest już taka klasa, ale muszę przyznać, że w życiu
nie miałem w rękach "Miecza i Pięści", a klase robiłem całkiem
samodzielnie. Jeśli chodzi o to, że postać jest "przepakowana" to zapewe
tak jest, w końcu ja ją robiłem... Musicie zauważyć, że postać ma
bardzo słabe KP i właśnie z tego powodu dałem jej takie śmiertelne ataki i
wysoki krytyk. W każym razie postaram się zmodyfikować postać, jednak
najpierw czekam na więcej komentaży.

Cytat:
Hmmm który wojak ma koncentrację?


No właśnie chodzi o to, że ten wojak ma.

Cytat:
Według mnie przepak, zdolnośc spoko, ale tylko pod warunkiem, że zamist trzech rund walczyc z przeciwnikiem powinien go obserowac na spokojnie i wtedy premia jest jak najbardziej na miejscu.


Nie jest to głupie rozwiązanie, ale musisz zrozumieć, że właśnie
fechmistrz musi poznać jak walczy ta postać.

Cytat:
Nie rozumiem tego zdania. Można jaśniej?


Chodzi o to, że walcząc z jednym goblinem nie można powiedzieć jak
walczą gobliny. Fechmistrz poznaje tylko danego osobnika. Z każdym
kolejnym goblinem też będzie musiał spędzić te (dajmy na to) 3 rundy
zanim będzie mugł walczyć z nim na wyczucie.

Cytat:
Rany Boskie! To przecież na ostatnim poziomie będzie miał długim mieczem ostrości +3 krytyk od 10?! Proponuje co drugi poziom (czyli 1,3,5) i to tylko w orężu, w którym ma zogniskowanie broni (jak wczesniej poradzilem z atutem).


A ty muszę ci przyznać racje. To napewno wezmę pod uwagę.

Cytat:
Moderunek? A co to takiego?


Chodzi o znajomość się na broni, czyli wie na przykład jaką broń lubują
gobliny i jak jej używają. Potrafi określić na jaką odległość strzeli łucznik
przy silnym wietrze i tak dalej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Azrael
Główny Zły (Admin)



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 1142
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Wysokich Niebios

PostWysłany: Czw 20:02, 30 Lis 2006 Powrót do góry

Niby dlaczego ma słabsze KP? Tam nigdzie nie pisze, że zbroja ogranicza jego umiejętności. Nie wziąłeś pod uwagę szermierza w pełnej płytowej, a powinieneś, bo Twoja klasa daje taką możliwość.
W wymaganych atutach uwzględniłbym finezję i zogniskowanie. Dodatkowo ograniczyłbym zdolności tej klasy do odpowiednich broni - szermierz z orczym podwójnym powinien być zakazany.
Nawet, jeśli przez pierwsze trzy rundy będzie obserwował, a potem dostawał co rundę premię kumulatywną +1, to i tak ta zdolność jest przepakowana. Radzę ją osłabić.
Resztę sugestii masz w 1 poście Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kwiatek
Szalony Punk Rockowiec



Dołączył: 13 Wrz 2006
Posty: 495
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: ODPOWIEDŹ TO... 42

PostWysłany: Czw 21:20, 30 Lis 2006 Powrót do góry

Cytat:
? Tam nigdzie nie pisze, że zbroja ogranicza jego umiejętności. Nie wziąłeś pod uwagę szermierza w pełnej płytowej, a powinieneś, bo Twoja klasa daje taką możliwość.


No włąśnie się okazuje, że mało ją dopracowałem. Moze to dla tego, że
nie miałem siły już... Razz W każdym razie poprawie ją, ale mogło by się
trochę wiary jeszcze wypowiedzieć...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Asfodell Sztywny Kark
Władca Krainy



Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 467
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 17:29, 03 Gru 2006 Powrót do góry

ten krytyk to daj tylko jeden raz na piątym levelu i zmniejsza o dwa punkty za wszsytkie bronie w ktorych ma bieglość (moze tylko magiczne zmniejsza? moze tylko egzotyczne? o takim ograniczeniu pomysl)

I opis zrób troszkę bardziej "lócki" bo jak przeczytałem Czym jest Fechmistrz to złamałem podłokietnik w fotelu ze śmiechu Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin